Ubuntu Portalen

Ubuntu 13.04

Lämna en kommentar

Jag läste detta hos Påvels blog om Ubuntu 13.04

”Ubuntus gränssnitt, Unity har fått ansiktslyftningar som nya ikoner och nya animationer. Dessvärre hann inte Smart Scopes med reklam för 100 företag i Dashen bli färdig. Reklam och kartläggning av användare är Canonicals affärsidé med Ubuntu och det är självklart ett avbräck att funktionen inte blev klar i tid.”

Vem vill ha reklam och bli kartlagd  när man gör sökningar i sin dator? Inte då Jag Dax att se sig om efter en annan Linux, Undra om Linux Mint kommer att hålla på med reklam som Ubuntu, tänkte efter som Linux mint Bygger ju på Ubuntu om man inte nu väljer Linux Mint Debian Editon. Får ju hoppas att Linux Mint folket inte Gör som Canonical gör med Ubuntu, risken med att bygga in reklam så där är att folk ledsnar och byter Till någon annan Linux än Ubuntu och då blir det ju mindre spridning på Ubuntu och dom tappar intäkter än då.

Så jag tror ändå att Canonical förlorar på att sätta in Reklam i deras operativsystem dom förlorar mig som för jag byter bort det system jag tänker inte gå med på att ha Reklam i datorn det räcker att det är reklam på Internet.

Kommentera

